13 December 2019

TAK LAMA LAGI 2020!

Assalamu'alaikum.

Hahahaha memula nak gelak tanpa sebab dulu.

Terasa janggal menaip di blog yang bukan saja bersawang, malah hampir reput ditelan zaman.

Dah lama juga sebenarnya tak buka laptop sambil tak ada sebarang urusan. Biasanya sama ada buat kerja, tengok Youtube, atau Kdrama.

Kali ini tetiba rasa nak tekan blog sendiri.

Sedihnya tengok pengabaian yang berlaku.

Jadi terasa nak taiplah sedikit demi memeriahkan suasana walaupun macam aku saja yang ada di ruang blog ini. 😌

Hai, warga maya. Bulan ini kurang lebih dah 4 bulan aku tutup FB. Tak ada sebab apa sangat, melainkan rasa nak tutup.

Tapi lepas tutup, terasa masa sangat banyak.

Aku dapat kemas stor, asingkan barang yang dah tak nak pakai lantas join Car Boot Sale di Kajang tempoh hari. Dapatlah seratus dua. Selebihnya banyak kasi saja kepada pengunjung secara percuma sebab memang dah tak pakai kan? Buat apa lagi simpan.

Selain itu aku kemas meja solek, bilik sendiri, kira make over gitulah cuma kecil-kecil guna barangan dari Shopee, Eco, dan DIY.

Nanti ada masa aku letak gambar di sini.

Dan memang rasa tenang sungguhlah tanpa perlu membaca masalah orang lain yang tak ada kena-mengena dengan kita, tak terlalu dihanyutkan dengan Like, Comment, dan Share, orang nak Follow ke Unfollow ke, lantaklah deme. Memang tak ambil kisah dah.

Tapi ini hanya sementara, walaupun sangat nikmati ketenangan tanpa FB. Mungkin akan kembali menjadi sebahagian mereka yang banyak berkongsi di FB tapi sebenarnya kalau kau tak ada pun dunia masih berputar. Tengoklah macam mana nanti.

Okey itu saja dulu. Panaskan jemari dulu. Nanti aku tulis lagi.

💓💓💓

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...