Showing posts with label Bebel Cinta Auwww. Show all posts
Showing posts with label Bebel Cinta Auwww. Show all posts

19 June 2012

Entri Bulan Jun



Hayoooh yuooolls
... serius eh. Semakin lama semakin mencabar nak update blog. Entri ini sahaja, dah mula taip sejak Jumaat lepas. Selasa baru dapat publish. Sensasi sangat gayanya, padahal entri pendek sahaja pun. :')

- Assalamualaikum. -

Jumaat lepas (15 Jun) adalah hari lahir Encik Suami yang peramah (boleh gitu gaya pengenalan? Asyik tulis suami tersayang, suami tercinta, too mainstream-lah, kahkah). Ouwww... sudah menganjak setahun lagi umurnya, alhamdulillah. Semoga Allah kurniakan dirinya kesihatan dan kejayaan di dunia dan di akhirat, amin... amin....


Pukul 8 pagi, sambil uruskan Afia, bukalah FB. Tup-tup nampak mak upload gambar kek di atas, secara langsung dari pejabat beliau. Wah! Untunglah, BangAie. Kami tak tahu pun mak ada tempah kek hari itu. Terima kasih, mak yang baik hati! Walaupun dalam pantang, tetap makan sedikit demi sedikit lama lama jadi bukit, sebab dah banyak sangat kek yang terlepas. Kek ulang tahun perkahwinan + hari lahir abang ipar, dan kek hari lahir adik bongsu. Kali ini tidaklah sanggup memandang sajo. (Y_Y)

Kepantasan tangan adalah bukti keterujaan.

Kemudian Ahad lepas, adalah hari bapa kan kan kan? Teringat ucapan yang saya tulis pada wall Encik Suami tahun lepas.

Alhamdulillah, Allah mendengar doa saya. :')

Selamat Hari Lahir
&
Selamat Hari Bapa
~ Kesayangan! ~
(^_^)


* * *

Apabila difikir-fikirkan kembali jalan hidup ini, ada manis, ada pahit. Dan apabila membuat entri sebegini, saya berasa sangat bersyukur, kerana masih punya emak, adik-beradik, saudara-mara, kawan-kawan... dan paling penting, punya suami dan zuriat penghibur duka lara. Tidak semua dapat kebahagiaan dunia dan akhirat seperti ini.

Dan... kerana begitu sibuk dengan urusan keluargalah, saya kena curi masa semata nak update blog. Rasa nak berhenti berblogging pula, mengenangkan hidup sekarang yang tidak boleh berlagho-lagho seperti dulu. Haha!

"Life is shorter than most have thought." - Hold My Hand, Maher Zain

MAKA!

Tidak sabar menanti hari-hari selepas 26 Jun!!!
Chargas! v(^__________^)v Chargas!

P/S: Hari ini sudah mula makan jamu. Oh... begitu rasanya~ *lap mata berhabuk*


20 May 2012

Mei yang manis. Sangat manis.

Assalamualaikum.

Hari ini, 20 Mei 2012. Mengikut kalendar masihi, usia perkahwinan kami sudah setahun jagung. \(^o^)/ Alhamdulillah. Hee... tak sangka. Pejam celik, pejam celik, sudah setahun rupa-rupanya. Syukur sangat. Semoga kami terus kekal bahagia selama 10 tahun, 20 tahun, dan hingga ke akhir hayat, seterusnya ke syurga, amin... amin ya rabb!

Serius tak sangka ini setahun yang lalu. :')

Sebenarnya, banyak perancangan mahu dibuat sempena ulang tahun pertama perkahwinan kami. Mahu ke sana, mahu ke mari, mahu makan di situ, mahu makan di sini. Namun perancangan Allah lebih baik, kan? Pada hari ini, saya perlu berada di rumah, sambil berpantang. He he.

Siapa sangka, baby yang dijangka lahir pada 10 Jun 2012, akhirnya lahir pada pagi 13 Mei 2012, yakni Ahad lepas. Sudah seminggu umur baby girl yang comel itu. :') Oh~ masa memang cepat berlalu. Tetiba si comel sudah menjadi si cantik, dan minta kebenaran mahu berkahwin. *tak memasal*

 Permata hati 

Buat masa ini, namanya masih belum rasmi. Patutnya semalam mahu daftarkan di JPN, namun tutup pula. Maka perlu tunggu esok. Mahu tahu? Nama baby dah banyak kali tukar, sebab nak cari nama yang betul-betul sesuai, dari segi makna, dan sebutan. Sekarang perlu tunggu lagi sehari, entah apa lagi nama cadangan bakal menampilkan diri. He he.

Ada banyak nak cerita. Pengalaman bersalin, pengalaman berhamil, pengalaman berpantang, tetapi saya fikir, adalah lebih 'kemas' sekiranya saya cerita hal-hal wanita dewasa itu di blog satu lagi, yakni husnazry.blogspot.com. Belum buka kepada bacaan umum sebab nak kemas-kemas dulu. Masa awal-awal buat blog itu, bersemangat habis! Tup-tup baby dah lahir, entri terakhir adalah pada bulan Februari. Sungguhlah tidak patut! :))

* * *
love 4471 sweet love quotes short love quotes romantic love quotes inspirational love quotes break up quotes

Kepada Nazry Salam, suamiku,

Terima kasih kerana sudi memilih diriku sebagai suri hidupmu. (Ececeh, awal-awal dah blushing touching-touching sambil menaip.) Walaupun sepanjang setahun ini, pelbagai perkara yang perlu kita tempuhi, namun saya bersyukur kerana kita masih satu. Senyum tawa, berendam air mata, awak tetap menjaga saya, menyayangi saya, tanpa prejudis. Kita saling jujur dan berkongsi rasa, dalam setiap perkara. 

Dan pada setiap caci yang mereka beri, pada setiap kata yang mereka reka, awak selalu ada di sisi saya. Pada setiap kejayaan yang kita bina, pada setiap kegembiraan yang kita tempa, awak selalu ada di sisi saya.

Selalu ada. :')

Kerana jalan kita sehala, maka di mana ada awak, di situ ada saya. Begitu juga sebaliknya. Insya-Allah, saya akan cuba temani awak di mana jua, hingga tiba hari, yang saya tidak lagi mampu berdiri, tidak mampu tersenyum, tidak mampu ketawa pada setiap bait lucu yang sering menghiasi ruang kamar kita. Namun tetap dalam hati, awak penghibur duka lara.

Pada hari ini, pada ulang tahun pertama kita, kita menyambutnya dengan penuh kesyukuran dan kesederhanaan, dari hati ke hati, ditemani si kecil penyambung zuriat dan cinta kita. Apabila melihat dia, saya terkenang awak. Apabila melihat awak, saya terkenang dia. Rasminya, awak dan dia adalah nyawa saya. Saya sanggup bertahan, walau apa jua yang mendatang, demi melindungi kamu berdua. 

Kerana cinta saya, sayang saya, kepada kamu berdua, kerana Allah.

Hanya kerana Allah.

"Kita satu keluarga, tiga bersahabat."

Itu ayat awak semasa membelai si comel yang sedang lena tadi. Hehe. Comel sangat. Insya-Allah... kita akan terus bertiga dan bersahabat, hingga tiba rezeki seterusnya. Semoga kita, abah dan ibu, berjaya mendidik dan membesarkan si comel kita, si kenit kita, hingga menjadi insan berguna kepada agama, keluarga, bangsa, dan negara. Insya-Allah. Semoga Allah permudahkan urusan kita, amin....

"Semoga kita kekal bahagia, hingga jannah... insya-Allah."


Isteri dan ibu kepada zuriatmu,
Ikhlas dari hati terdalam,
Husna Adnan.

* * *

Hari itu tengok iklan di TV.
Terus cakap, "Tak pernah makan Kinder Joy walaupun selalu nampak."
Tetiba semalam dah dapat. Sedapnya! (^_^)
Terima kasih kesayangan kerana belikan.

Terima kasih juga kepada kakak saya, Felah, sebab sekalikan kek ulang tahun kami dengan kek hari lahir in advance Abang Raihan, abang ipar kami yang patutnya esok. Walaupun tidak dapat merasa, tetapi tetap berterima kasih. Dan terima kasih juga sebab selalu belikan barang-barang sepanjang pantang. Sekali lagi, terima kasih Felah dan Abang Raihan, juga semua ahli keluarga umumnya. :')

Ucapan terima kasih paling tidak terhingga, kepada emak, Puan Halilah, kerana menjaga kami dengan sabar. Tolong mandikan baby, dukung baby bila dia menangis, masakkan makanan, sediakan minuman, dan macam-macam lagi yang tidak tertulis. Ini baru seminggu berpantang. Ada beberapa bulan lagi. Oh~ pasti emak akan bertambah kurus. Terima kasih, mak. Jasamu hanya Allah yang mampu membalasnya. :')

Tidak dilupa, sekali lagi, terima kasih kepada Encik Suami, kerana berjaga malam bersama, menukarkan lampin baby di kala ibunya tidak larat bangun, vakum dan kemaskan bilik supaya kami selesa di dalam bilik ini, lipatkan baju, dan macam-macam lagi. Semoga Allah membalas segala jasamu dengan kebaikan juga, amin... Selamat ulang tahun, Sayang! (^_^)

I am bless, with love from all of you. 
Thank you.



Doakan saya dan baby, juga abahnya sihat walafiat ya!
Selamat berpantang kepada diri sendiri!
Selamat ulang tahun, Husna & Nazry!

P/S: Terima kasih kepada Ain & Afiq Hasaza, Dayah & Helmi, Cikpuan Azzah, Waida, Kak Izanor, Gee, Kak Tim, dan Salhah & Nizam Pac, kerana datang melawat baby bersama pemberian yang pelbagai. Juga kepada semua rakan dan sanak saudara yang mendoakan kami di Facebook dan SMS. Semoga kalian semua dirahmati Allah, amin.... (^_^)

13 January 2012

Hahahahihihihuhuhu!


Warghhhhhhhhhhhh!!!

Rasa nak jerit kuat-kuat, 
dan terjun tiruk dalam sungai,
sambil makan aiskrim vanila coklat,
disertakan ayat-ayat meluahkan perasan hati,
dan bakar semua sampah yang ada di atas muka bumi!!!

halloween pictures, emoticons, costumes
MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!

Baik.

Ini luahan hati terhebat.
Oleh kerana tidak dapat meluahkan dengan ayat sebenar,
dapat luahkan apa yang hendak dibuat sekiranya dapat pun jadilah.

Masalahnya memang tidak akan dapat buat.
Kerana saya masih waras.
Alhamdulillah.

Demi menggembirakan hati, kenalah buat entri riang-riang.
Yahuuuuuuuuuu!!!
Pyong msn red fox emoticons

* Entri Tertangguh 10 Januari 2012 *

Menyambut hari lahir dengan bermesyuarat di pejabat PTS. Seronok juga sambut hari lahir pada siang hari dengan sesuatu yang berfaedah, terasa matang sedikit. Hihi. Alang-alang buat entri ini, saya mahu mengucapkan terima kasih kepada Cikpuan Editor dan Cikpuan Ilustrator yang sudi meluangkan masa bagi berbincang hal berkaitan. (Harap mereka bacalah entri ini.) Insya-Allah, selepas siap tulis entri ini, emosi saya akan kembali stabil dan mula menari-nari dengan riang seperti rama-rama terbang melata, lalu menyiapkan proposal. T_T


Wah, keeeelaaaas ada rama-rama gerak-gerak di sini.


Bermesyuarat sampai petang (mula pun memang petang), teruuuuus balik rumah laju-laju sebab sudah penat. Malam sebelumnya saya tidur lambat sebab menguruskan SnaLaLa Blogshop yang sudah lama (lama ke?) bersawang itu. Fuh~ sampai sahaja rumah, solat asar, terus BUM!!! Tidurlah kami suami isteri dengan begitu nyenyak. 


Tup tup sudah pukul lapan malam!!! 


Emak ketuk pintu, ajak makan luar. Memang rutin sambutan hari lahir di rumah ini, sama ada makan luar, ataupun beli makanan dan makan beramai-ramai. Kami yang terpinga-pinga, terus basuh muka, ambil wuduk, solat maghrib, bersiap ala kadar, dan bergegas ke restoran yang menjadi idaman mataku sejak kali pertama bersua mata.


Austin Steak House, Bangi.
Hebat tak pilihan hakak, yuolls?


Pertama kali ternampak ASH (malas nak taip, panjang sangat!) ini semasa dalam perjalanan ke Red Wok. Dia punya lampu yang megah berkilau itu yang menangkap mataku. Akhirnya... kita bersua jua!


Tiga budak baru bangun tidur. 
Yang hujung kanan itu tak tahu penat sebab apa.

Mak terchenta dan kakak sulung. 


Kakak kedua bersama abang ipar.

Sirloin steak milikku pada malam itu.
Sedap hingga menjilat pinggan orang sebelah.
Bagi saya dah cukup best, tapi mereka kata leper sangat.

Orang lain punya hidangan tidak berapa ambil peduli kerana lapar. Sekian.


Kesimpulan: Bagi saya, suasana di ASH dan makanan dia, boleh tahan. Memang cantik dalam dia, macam ala-ala koboi gitu. Menu tak banyak, tetapi okeylah sekiranya mahu makan makanan ala barat. Yang penting, kenyang... alhamdulillah. Terima kasih mak yang baik hati kerana membelanja kami semua! ^__________^ Love you! Ewah.


Oh, lupa mahu cerita. Pagi 10 Januari itu, saya terima SMS daripada orang yang tidak disangka-sangka. Memang terperanjat ioulls, sebab tetiba rasa macam VVVVVVIP.


YB Dr Che Rosli tuuuuu... mampu?
Siap nama penuh dan umur dia tulis. 
Akrab tak akrab kami berdua? Hahaha!


Tetapi...

sebenarnya...

pada malam 9 Januari...

saya dapat sesuatu yang lebih manis.

AUWWWWW! (=^____^=)

 
Hasil nukilan, lukisan, dan warnaan Encik Suami.
Kena tutup ayatnya, segan... :">

Mula-mula dia emo bertalu-talu. Kata, saya asyik tengok dia nak berkarya, nanti tak menjadilah, apalah. Saya pun emo juga, merajuklah kunun sebab orang itu halau kita dari bilik, dan membiarkanku tonton MasterChef Malaysia sendirian. Sedih~ Dia selalu juga melukis suka-suka, tapi tidak pernah emo sebegitu hebat semata-mata kerana saya tengok dia melukis. Makan dalam ye dia punya emo. Masa itu ada rasa lawak sikit, sebab dia emo kerana tak dapat tengok bola. Haha! >:D

Masa Masterchef Malaysia hampir habis, dia turun. Kata nak sambung tengok bola, walaupun bola dah second half. Saya teman dia tengok bola sampai habis, terus naik atas. Menghala ke 'meja' bekerja, letak laptop, terus mataku ternampak puisi chenta daripadanya, terlekat teguh pada dinding bilik.

Terus nangis. Terharu sangat-sangat!!!
T______________T

Dia kata dia tak dapat berikan hadiah mahal-mahal, jadi dia nak buat sendiri hadiah untuk saya. Dan dia sengaja emo suruh saya turun tengok TV sendirian sebab dia nak siapkan. Banyak kali juga dia minta maaf sebab tak dapat belikan hadiah. Wowowo.

Padahal... hadiah ini sudah cukup mahal bagi saya. :')

Tidak ternilai sebenarnya.

Tidak akan ada helaian kedua yang sama, yang dapat dibeli oleh sesiapa.

And that is the reason why this gift so special than the rest.


Terima kasih, kesayangan saya. 

Saranghae!!!

Pucca love animated gifs

Wah!!! MOOD SUDAH OKEY!!!
^_________^


P.S: Terima kasih kepada emak, adik-beradik, kawan-kawan dan sanak-saudara yang sudi menitipkan doa dan ucap selamat melalui SMS, FB mahupun 'muka ke muka'. Sayang semuanya! Terima kasih juga kepada Izati kerana sudi buat entri khas sempena hari lahir saya. Jom terjah blog dia!


P.P.S: Siapa mahu tempah 'Kawanku Panda', klik sini!


Terima kasih sudi baca, 'like' dan juga komen! (^_^)v

22 September 2011

Kamon, bebeh!




...


(Tiba-tiba feeling lagu 'Love You Like A Love Song' nyanyian Selena Gomez yang comel itu.)
(Tiba-tiba feeling cintan-cintun selepas berdiskusi bersama Encik Suami.)
(Tiba-tiba feeling rempit sebab guna 'cintan-cintun'. T_T)


Esok kami akan gunakan 'strength' dan 'courage' yang kami ada,
demi masa hadapan yang gemilang! (Insya-Allah....)


BERUSAHALAH HUSNAZRY!!!
Hiargh! \(^o^)/



Papai!




Terima kasih sudi baca, 'like' dan juga komen! (^_^)v
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...