28 April 2011

"Hanya kepada-Mu, aku meminta pertolongan."




Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk neraka jahanam dalam keadaan hina dina!
(Surah Al-Mukmin ayat 60)





Semalam dan hari ini, saya menerima tiga panggilan telefon, yang membuatkan saya semakin yakin, Allah adalah Tuhan yang maha best! ='D


Beberapa hari ini, hati saya benar-benar sempit. Air mata jadi peneman malam, kerana siang, saya kuatkan hati bertemu dunia. Sungguh, saya amat susah.


Namun, saya giat kuatkan hati, supaya bersangka baik dengan Allah. Tidak pernah putus saya berdoa. "Hanya kepada-Mu, aku meminta pertolongan."


Memang tiada yang mampu membantu, kecuali Tuhan yang maha esa.


Kini, ketiga-tiga doa saya dimakbulkan-Nya. Walaupun tidak dengan pantas, namun tepat pada masanya. Terlalu tepat.


Detik ini, tiada apa yang mampu saya luahkan selain,


ALHAMDULILLAH....


Every time
You feel like you cannot go on
You feel so lost and that you're so alone
All you see is night
And darkness all around
You feel so helpless you can't see which way to go
Don't despair
And never lose hope
'Cause Allah is always by your side



Sekiranya kawan-kawan dilanda kesempitan, teruskan hidup dengan bersangka baik kepada perancangan Allah, dan jangan pernah putus doa. Tuhan di atas sana, benar-benar mendengar rintihan kita. Walaupun kita selalu lalai, alpa dan jahat kepada Allah, tetapi Dia tetap sayangkan kita dan berbuat baik kepada kita. Percayalah. =') 

*Saya tidak dapat menulis sebaik yang boleh bagi menggambarkan perasaan saya, namun saya benar-benar gembira dan lega. Alhamdulillah... alhamdulillah... alhamdulillah.... (^_^)*


Terima kasih sudi baca, 'like' dan juga komen! (^_^)v

4 comments:

Lagenda said...

kenapa perlu bersedih. Allah kan ada. woha!

Shukri Mohd Ali said...

setuju! hanya pada-Nya kita bergantung harap dan memohon sesuatu :)

Unknown said...

Untuk hari ini... DemiMU TUHAN...

Husna Adnan said...

Terima kasih Lagenda, Shukri, dan L. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...