26 June 2011

Pasir kucing apabila diterbalikkan....


Ini pasir kucing.


Sekiranya kawan-kawan ada membela kucing, pasti tahu apa itu pasir kucing.
Pasir kucing adalah pasir yang digunakan oleh kucing 
sebagai tempat melampiaskan bahan kumbuhan.
Atau bahasa hariannya; tandas.

Senang sangat hendak melatih kucing kita menggunakan tandas ini, 
bagi mengelakkan dia membuang sesuka hati. 

Ya, sangat mudah. 

Ianya seperti ABC, 123, alif ba ta, 1 - 1 = 0, dan sebagainya.

Cuma letakkan kucing kita di atas pasir yang disediakan. Sekiranya dia keluar dari bekas, masukkan sekali lagi. Sekiranya dia tetap meronta mahu keluar dari bekas, pegang kaki depan dia dan kuiskan pasir tersebut dengan kaki dia. Insya-Allah, pasti dia akan mula merasai keindahan pasir kucing yang disediakan dan mula memanfaatkannya.

Ini pengalaman saya lah, semasa melatih si Lalang. :">

Tapi sebenarnya, entri ini tidak ditulis kerana pasir kucing.
Rasa kurang enak nak tulis fasal tandas. T_T

Jadi saya mahu tanya,
sekiranya pasir kucing diterbalikkan,
apa akan terjadi??? :O

Ha?! :O

Apa??! :O

Tumpah?

Oh tidak, tidak, tidak....

Tidak semudah itu.


Okey baiklah.

Biar saya bongkarkan jawapan sebenar....

Jawapannya adalah....

Pasir kucing apabila diterbalikkan....

akan...

menjadi...

.
.
.
.
.

(berdebar tak?)

.
.
.
.

AKAN MENJADI!!!

.
.
.
.
.


KUCING PASIR!!!

^_______^











Inilah kucing pasir!

SANGAT SUPER COMEL GILA YANG AMAT, BUKAN???

RASA NAK TUMBUK PERUT DIA!!!

COMEL SANGAT!!!

>________<


Lihatlah video di atas. 

Aduhai, teringin nak bela kucing pasir.

Mimpilah kau, Husna.
Nak bela kucing kampung pun tak boleh,
inikan pula kucing pasir.
Kucing bandar pun tak nak dekat dengan kau lagi.

KUCING JB SANGAT COMBONG!
T_______________T

Rindu si Putih, Bubu, Toki, Lalang dan Memok.

Kalau nak baca lanjut, boleh ke sini.
Semua gambar kucing pasir di atas pun dari web itu.


Minggu depan balik Kajang, nak tumbuk perut Putih bertubi-tubi. :">
♥ Yahuuuuuuuuuuu!!! 

7 comments:

Chegu Zubir said...

memang comel....nice3
jom baca
Pandai-Pandai Je Cakap "Ayahanda" Milik Korang ( Pekida )

Aman Wan said...

wah...ganasnya kak husna menghargai kecomelan kucing tu. huhu

nanti dah dapat 13 anak2 yang comel, jangan di tumbuk2 perut mereka ya. =)

Nur Nadiya said...

kah kah kah( ketawa cara tak sopan ).. kak husna, sangat lawak entry ini. sangat suke bace tulisan2 akak. santai dan sangat comel. paling tak boleh blah ayat nak tumbuk perut kucing. very the klaka ok.. sangat spontan gaya akak menyayangi kucing. U RAWK SIS!!! :>

Salhah Suhot said...

memang comel(macam husna gak ^_^).muka terkejut.haha...

napeace™ said...

Hahaha kelakar lah Kak Husna :D Kucing makhluk yang sangat comel ! *geram*

Aku Liza (";) said...

Like (^_^)

Husna Adnan said...

Hehehe, comel sangat kan kucing pasir ini? ^_________^ Terima kasih semua yang sudi berikan komen! <3 Menumbuk perut kucing adalah kejam, namun saya tumbuk manja... hehehe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...