13 February 2010

Perubahan itu perlu.

WOW!

Di sini, di blog yang saya suka ini, saya mulakan dengan tulisan yang santai. Memang waktu itu hanya ada seorang pembaca, iaitu Abang Alif. Dia memang 'abang' yang sangat saya sayangi atas segala jasanya dalam merubah siapa saya hari ini. Kebetulan, tujuan entri ini ditulis, jatuh pada hari lahirnya. Jadi, selamat hari lahir buat Abang Alif! (^_^) Mari doakan dia dan tunangnya dipermudahkan segala urusan dan bahagia hingga ke syurga.

Kemudian satu per satu sahabat saya membaca blog ini. Namun kerana tahu bahawa blog ini bebas dibaca oleh umum, sedangkan di sini menjadi tempat segala macam luahan yang okey dan tidak okey, saya masih merahsiakan identiti saya. Ha ha! Susah gila waktu ini. Mahu cerita, dan mahu letak gambar, tetapi perlu rahsia-rahsia pula. Sedangkan majoriti yang baca kenal saya, cuma saya tidak mahu orang yang saya tidak kenal mengenali diri saya. Hehe.

Sekian lama, terdetik hal yang penting. Saya merasakan saya perlu ada medium bercerita perihal kerja saya sebagai salah satu cara promosi, barangkali.

Maka saya perkenalkan diri, dan seterusnya sudah berani meletakkan gambar di sini. Masih bercerita soal diri walaupun ada waktunya cerita perihal kerja saya.

Kemudian, rasa seperti mahu jadikan blog ini blog kerjaya pula. Maka cuba berhenti merepek soal peribadi.

Namun tidak begitu berjaya. Hahaha! Biasalah, saya ini jujur orangnya. (Sila pengsan pada sesiapa yang enggan percaya.) Segala apa yang saya mahu kongsi, saya tulis di sini. Alhamdulillah, rakan-rakan di sini sering berikan saya kata-kata semangat. Terima kasih saya ucapkan. Kehadiran kalian di sini sudah cukup menyemarakkan semangat saya.

...

Tetapi semalam, berakhirnya kepercayaan saya pada pembaca di blog ini.

Wow!, bukan?

Saya sendiri mengaku ini silap saya, kerana terlalu jujur dengan kalian atas sifat terlalu percaya. Ha ha! Ya, semua ini silap saya, dan saya mohon maaf sekiranya kalian semua terheret sama atas kepercayaan saya.

Maka sekali lagi, ini entri terakhir berbaur emosi dan peribadi.

Kelak di sini hanya tinggal kerjaya.

Siapa yang mahu tinggal, tinggal di sini bersama separuh jiwa saya. Siapa yang mahu berlalu, saya alu-alukan, jika aura kebosanan akan datang membantutkan hasrat kalian ke mari.

Blogging isn't fun anymore. Saya terkilan kerana terpaksa meninggalkan Sna La La dengan separuh daripada jiwa saya yang serius. Separuh lagi saya PERLU simpan dan dikongsi dengan mereka yang boleh dipercayai sahaja. Saya sangka menulis di sini bagai bercakap dengan rakan baik, dan mengharap satu kepercayaan....

HAHAHAHAHAHA! SAYA SANGAT NAIF!!! (>o<)


Kelak kita berjenaka soal yang lebih serius ya?

Tiada lagi kehidupan peribadi Husna Adnan. Maka kepada sesiapa yang seronok mengintai kehidupan saya, yang saya sendiri relakan atas kepercayaan saya, saya mohon ampun dan maaf. Hilang keseronokan kalian menganalisa hidup saya.

Walaupun semalam hanya disebabkan seorang pembaca, tetapi seorang pembaca membuat satu perkara. Dan hanya semalam. Hari-hari sebelumnya, pada entri-entri sebelum ini, ada berpuluhan lagi angkara yang menipiskan kepercayaan, namun saya tidak serik nampaknya. Maka ambillah saya 'ubat' semalam.... Padan muka. Huhuhu.

Lawatlah jika mahu baca perkongsian ilmiah saya ya? Insya-Allah. harap kita sama-sama mendapat manfaatnya.

Terima kasih atas kehadiran tuan puan ke blog ini. Saya sudah tukar URL blog ini agar tampak lebih matang. Saya sedih jika Sna La La adalah side kerja saya. Kerja saya sebagai Husna Adnan. Apakah itu Sna La La pula. Hahahahahahahahahaha! (~~.)

Penerangan pemilihan URL blog: 1001 adalah tarikh lahir saya (10.01) dan Husna Adnan adalah nama kependekan saya. Okey la kan?

Segala pertanyaan berkenaan industri buku dan PTS One, boleh e-melkan kepada saya di husna@pts.com.my. Saya cuba bantu sedaya upaya saya.

Sekian, terima kasih.

Assalamualaikum. =)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...