03 February 2010

Kisah ke JB.

Terlalu banyak yang saya mahu tulis sebenarnya. Namun entah kenapa, saya seperti tidak tahu bagaimana mahu tulis di sini. Saya mahu kalian baca dan dapat rasa betapa terujanya saya! Namun apabila sudah tulis perenggan demi perenggan, saya rasa seperti mahu terjun bangunan. (T____T) Tidak teruja langsung! Maka, saya rasa, apa kata saya mula menulis tanpa banyak membebel?

Namun, adalah lebih manis sekiranya saya beri salam buat kawan-kawan terlebih dahulu.

Assalamu'alaikum, hai kawan-kawan! (^_^)v Apa khabar?

Seperti yang kalian sudah tahu (tahukah??), Sabtu lepas adalah kali pertama saya menjejakkan kaki ke Johor Bahru. Walaupun ibu bapa saya berasal dari Batu Pahat, Johor, namun jangan haraplah mereka membenarkan saya ke daerah lain tanpa sebab-musabab yang kukuh. Hmm... 'mereka'... hahaha! Seperti masih lengkap pula ibu bapa itu kelihatannya.

Bagi saya, perjalanan dari sini ke sana agak jauh, namun saya tidak tertidur seperti selalu (apabila berjalan jauh). Saya bangga dengan prestasi diri saya. Saya sangat gigih kerana sepanjang perjalanan, saya layan borak dengan bos.


Kebetulan, ketika kami melepasi sempadan negeri Johor, tim Komik-M iaitu Abang Alif dan Abang Wanzu selaku pemandu serta para pekomik juga baru melepasi sempadan, maka kami bertemu di Hentian Tangkak, sementara menunggu sebuah lagi kereta yang berhenti di Nilai.

Situ banyak ulat bulu, okey.

Tidak... bukan 'ulat bulu' yang membawa maksud lelaki miang, namun memang ulat bulu yakni binatang itu. Huhuhu sungguh ngeri.... Apabila melihat mereka mengengsot ke sana dan ke mari, automatik kaki dan tangan rasa gatal-gatal.


Apabila kereta yang dinanti tiba, kami mula berkonvoi ke JB, tiga kereta.

...

..

.

T________T Saya sudah tiada mood mahu sambung cerita....

CIK SNA, APA YANG SUDAH BERLAKU PADA KAMU??!

Maka, saya mulakan aktiviti mengemas kini blog saya dengan membuat point form sahaja. Maafkan saya. (Entah-entah, kalian lagi suka kerana tidak penat membaca, huhuhu).

  • Sebelum sampai ke rumah pengantin iaitu Kak Nani, pemandu sudah bertukar kerana cik bos baru sedar yang lesennya mati berbulan yang lalu sebelum menuju ke road block di hadapan. Pertukaran pemandu dijalankan dengan pantas ketika berhenti di lampu isyarat, dan dihiasi bunyi hon orang belakang yang bertubi-tubi iaitu kereta Abang Wanzu sendiri. Sungguh kejam. T____T
  • Majlis perkahwinan Kak Nani sungguh berjaya seperti yang beliau mahukan. Gaya Inggeris gitu. Saya gembira kerana dapat membantu beliau semasa persiapan. Walaupun tidak dapat tunggu hingga beliau bersanding bersama suami tersayang, namun kami tetap gembira untuk Kak Nani!!!
  • Saya sudah memandu di bumi JB. Sila tepuk tangan.
  • Pertama kali jejak Plaza Angsana. Sungguh ramai manusia di situ. Hebat!
  • Memberikan sokongan padu buat tim Komik-M (walaupun waktu ini, mata seperti tidak mampu dibuka... kalaulah boleh tidur tanpa rasa malu di tepi kedai Badan Cemerlang itu...) Event apa? Boleh rujuk pada dua entri di bawah. Ada... tolong rajin sedikit dengan turunkan skrol di tepi itu. Jangan malas seperti saya ya, nak. Walau bagaimanapun, orang JB memang gempak. Gila ramai!!! Tahniah semua!
  • Selesai event dan makan-makan di KFC, tim komik pulang ke KL, manakala kami menuju ke Pontian untuk bermalam di sana kerana keesokan harinya, kami akan pulang ke KL dengan penambahan seorang penumpang iaitu jejaka dari Pontian. Mari kita rahsiakan identitinya walaupun tidak perlu sebenarnya.
  • Saya tidak tahu bagaimana mahu bayangkan Pontian, tetapi saya bayangkan dengan begitu keji, yakni pekan kecil seperti Kajang. Namun saya silap. Pontian yang kami pergi itu sungguh bersih, hotel boleh tahan cantik, malah... SEBELAH ITU ADALAH LAUT!!!
  • Pagi-pagi Ahad, sudah bangun dan menjengah laut dari tingkap hotel kerana semalam tidak nampak apa-apa. Malam, memanglah gelap.
  • Sebelum berangkat pulang ke KL, sempat ambil gambar pelbagai pose di tepi laut. Mahu tengok gambarnya? Silalah kecewa kerana gambarnya cantik, tetapi saya tidak. Maafkan saya.
  • Ketika pulang, jejaka Pontian yang memandu, maka saya duduk di belakang seperti bos wanita yang angkuh berkaca mata hitam, dan apabila bosan, baring lantas tertidur.
  • Singgah di Restoran Jejantas Ayer Keroh, belasah A&W.
  • Jejaka Pontian berbelanja sakan di Al-Ikhsan, saya pula berbelanja sakan membeli bantal yang satu berbentuk Smiley, dan satu lagi adalah Spongebob yang besar. Nanti saya letak gambar mereka. Mereka sungguh comel. Bos? Bos duduk di kerusi dengan penuh kesabaran.
  • Sampai rumah lebih kurang 6 petang.
  • Penat. Tetapi seronok!!! *hati ada bunga-bunga. ^____^
Sekian... semoga terhibur.

4 comments:

aKu NaKaL said...

alhamdulillah.. selamat pergi dan kembali. banyak2kan berehat yea..

tak sabar menunggu sna upload picture yg lain2 lg.. x)~

Sna La La said...

Alhamdulillah, Man.
Terima kasih! ;)
Insya-Allah kalau sempat, saya upload.
Kalau tak sempat, boleh cuba bayangkan. Hehe.

aKu NaKaL said...

sama2.. x)~

bayangkan?? ohoho seprti selalu lah ni?? hik2.. okies..

Sna La La said...

Hehehe, Man ni memang sesuai dengan nickname. :p Gurau-gurau je Man. Hihi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...