27 August 2016

Hikmah Baju Buruk

(#throwback status FB bertarikh 15 September 2015)


Hari ini sangka tidak keluar ke mana-mana. Jadi selepas mandikan Afia, pakaikan dia baju paling sedih dengan benang terkeluar sana sini (kakaka) kerana ia paling selesa.
.
Tetiba selepas tengok planner, hari ini sahaja ada sedikit kelapangan untuk ke PTS dan ambil stok preorder Misi Kira abahnya yang baru siap cetak semalam.
.
Oleh kerana sudah lewat, kami terus saja gerak selepas asar. Dalam kereta, rasa serba salah bila tengok Afia. Dhoif sungguh nampaknya. Y_Y
.
Maka sepanjang jalan tadi dok minta maaf pada Afia sebab pakaikan dia baju itu. Dia tak peduli pun... ibu yang rasa bersalah.
.
Berkali-kali hairan, kenapalah aku pakaikan dia baju ni. Kenapalah tak tukar dulu sebelum keluar. Sampai ke perjalanan balik masih tertanya-tanya.
.
Waktu singgah Treats beli makanan, terasa nak lepak dulu sebelum sambung pandu balik. Belikan Afia air coklat, kasi dia pegang.
.
Baru satu sedut, dah meleleh-leleh air coklat kena baju dia. Masa itu baru HAAAA NASIB BAIK PAKAI BAJU BURUK! 😂
.
.
.
Gitulah hidup ini. Yang kita sangka buruk, mungkin baik pada akhirnya. Cepat atau lambat saja nampak hikmah tersedia.
.
Boleh ke ending macam ni? Hahaha kbai

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...