30 August 2016

We Are What We Watch?

(#throwback status FB bertarikh 12 Mac 2016)

Semalam tengok satu program berbahasa Cina di NTV7. Itu sajalah program terbaik supaya tak rosakkan otak tengok drama "tetiba aku dah jadi suami orang" nada sesal tapi muka senyum innocent.
.
(Hadui kena pukau ke dik sampai tak perasan tergenggam tangan tok kadi? Kau tidur ke masa nikah?? 😒 Panas pulak mak menaip balik ni lulz.)
.
Dalam program itu (yang berbahasa Cina tadi ya) ada banyak segmen. Berkebun, berpantang. Paling menarik cerita pasal kopi di Hanoi.
.
"Sebenarnya di Vietnam tiada kopi. Kopi ini dahulunya dibawa oleh orang Perancis."
.
Oh... rupa-rupanya.
.
Kemudian pengacara teringin nak minum kopi susu, kopi yang dititis sedikit demi sedikit kaedahnya.
.
Yang lebih menarik, walaupun kopi belum siap titis, dia dah kasi atas dulang di atas meja pelanggan. Sebelum kopi habis titis, kau minum teh ais dulu.
.
Wah gitu konsep. Unik kan? Biasanya kalau teringin nak minum sirap, sirap yang kau harapkan turun ke tekak. Punya penyabar orang Vietnam.
.
Walaupun tiada perancangan pergi Vietnam, dan bukan di Vietnam, terisi sikit ilmu berkenaan budaya mereka di sana.
.
Lihatlah dunia.
.
Dengan menukar channel,
anda mampu mengubahnya. Y_Y
.
Husna Adnan,
Married tapi takde tapi tapi derrrr.
.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...